BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 4, 2009

...wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah WANITA SOLEHAH...


AKU..Kadang kala malu pada diri ku sendiri..IMAN SENIPIS KULIT BAWANG...Solehahkah aku??? Argghhhh (hatiku berlagu pilu..sedu sedan msih kedengaran) Persoalannya kini..DIWAKAF MANA AKU BAKAL DIKEBUMIKAN..?? DIGOLONGAN MANA BAKAL KU DITEMPATKAN..?? TERHINDARKAH KU DARI SIKSA KUBUR..?? TERCAPAIKAH IMPIANKU MELINTASI TITIAN SIRATULMUSTAKIM.............????????!!!!!!!!!!

Dalam kekaburan yang melanda aku mencermin diri..Melihat ke dasar hati, semangat yang di lukai..Dalam ruang sesempit ini aku kumpulkan impian menjadi satu lukisan rona cinta yang samar-samar bentuknya..Garis hitam membelahi langit merah dan terjunam tenggelam didasar ufuk malam..Sekali lagi aku cuba mencoret warna putih (huhh...aku menghela nafas panjang) Namun,kelabu jadi dan membentuk suatu wajah muram...(Masyaallah)...Kuatkah aku??!!

Dan kini hanya tinggal lukisan berbicara merawat hati tika luka dalam hidup yang penuh dusta nestapa..Dalam tangisan, senyum..ada suka, ada benci, ada rindu........

Satu titik kosong sampai waktunya ku melangkah (inalillah) ..Meninggalkan batasan menerokai alam ''MISTIKAL'' ..Mentafsir cintaMu yang Maha Esa..Sepotong kalimah (syahadah) difikiran..Beribu isyarat menghiasinya..Berliku-liku jalan nan satu itu..Berbagai dugaan disitu..Berpegang pada janji asalNya untuk pulang bersama..Dilindungi dan dibuka suka sedih duniawi..sesat dibawah sinar langit Kota...

Namun (aku yakin aku tetap juara) ...selagi aku berpegang pada yang SATU itu.. Segala rintangannya ku langkah satu demi satu..Kerana aku tahu hanya dengan keyakinan pasti bertemu...................................!!!

(air mata menitis sepanjang ku coretkan luahan ini..hati kecil meronta kerna rindukan kasih sayang seorang insan bergelar ibu yang telah pulang mengadap ilahi pada 18hb June 2006)

>>>>>>Al-Fatihah buat allahyarhamah bonda tercinta<<<<<<<

0 comments: