BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 3, 2009

SUDUT RENUNGAN- ''KEKASIH KITA''


KORANG INGAT DALAM ISLAM TAKDER ISTILAH KASIH SAYANG KE??TUE LER KORANG,INGAT NAK BERENDUT MACAM ORANG PUTIH AJER..CUBE LA BUAT CARA ISLAM,KAN CANTIK..MUSLIM DAN MUSLIMAH YANG SEBENAR IALAH KORANG-KORANG YANG PENUH KASIH SAYANG,BARU LA ALLAH SAYANG KITA..LOVE U ALL!!!


  1. LAKI KITA- ....siapa tak sayang laki??bebel kuat ke,mengade-ngade ke,banyak songeh,laki korang jugak..jangan la kasar sangat dengan diaorang,baik perbuatan maupun percakapan..contohnya..Nabi S.A.W kan ke suami yang paling romantik,korang try la jadi isteri yang paling sempurna(walaupn xde manusia perfect kt dunia) Okeyyy...

  2. ANAK KITA-....nakal cemana,kita sayang anak kita..darah daging kita sendiri la katakan..didik la jadi hamba Allah yang sejati walaupun korang tahap kayu jati..tak reti hantar kelas mengaji..korang pn kene ngaji sekali..karang tak ler segan kalau anak lagi alim dari korang...

  3. DIRI KITA-....buruk cemana pun rupa,tak senonoh cemana perangai kita,kita tentunya sayangkan diri sendiri..sebab tue Islam tak bagi kita bunuh diri..nie korang hari-hari buat cubaan membunuh diri..speeding la,rempit la,pil kuda la..nie semua kerja nak membunuh diri le..Allah dah bagi badan cukup sifat pun korang tak nak bersyukur..

  4. NABI KITA-....dah le tak hidup sezaman, setakat tau name ajer, rupa cemana pun xtaw..pergilah surau dengar sirah Nabi S.A.W..baru tau cemana baginda sayang kat kita umatnya..susah payah baginda Rasullah S.A.W nak menyempurnakan ajaran Islam supaya kita dapat hidup dalam nikmat,mengetahui hikmat bertuhankan Allah dan bukannya busut,berhala serta manusia..selawat banyak-banyak tanda cinta kita padanya,insan yang menjadi rahmat untuk sekalian alam..

  5. PENCIPTA KITA-....dialah Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..buktinya semua yang ada disekeliling kita dengan kita-kita sekali diciptakanNya dengan begitu indah..pastue diberi rezeki dan macam-macam lagi walaupun kita tak rajin nak solat,perangai jahat,hati kelat, kaki maksiat..kalau tak kerana sifat kasih sayangnya dah lame kita semua diperambat, kena lanyak lumat..so, sementara masih ada hayat apa kata kita hayati kasih sayang yang diberi..zahirkan dalam bentuk ibadat, bawak-bawak bertobat, sucikan hati kerana itu saja yang akan dinilai diakhirat..cinta itu kan letaknya di hati..jadi apakah yang paling dekat di hati kite hari nie?????
>>>>SalaMesrAbadIkhlaSetuluSuCintAkUtuKamu<<<<

0 comments: