BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 23, 2009

Re$!P! bErBuK@ pO$e

RESIPI NASI BERIYANI TERKINI
PEMASAK:GUA PEMAKAN:LU PENGENYANG:YG BUKA POSE
sampel nasi beriyani JOHOR..yum yumm!!!
mesti cuba resipi nie okeyy allz...!! (layan pic nie skrg)
nie nasi beriyani kambing..pun sedap gak..cube taw resipi nie..hehe..
NASI BRIYANI MEMANG BIASE KITE DENGAR.SELALUNYA POPULAR DI KEDAI-KEDAI MAMAK..(TERUTAMA DI JOHOR) RESIPI NASI BRIYANI TERKINI KALI INI BERBEZA DAN LAIN DARI YANG LAIN..JOM KITA TENGOK APA BAHAN-BAHAN YANG PATUT DISEDIAKAN...

BAHAN-BAHANNYA IALAH
1. Segenggam beras mathi
(bukan mati tau)
2. Tuala, 2 @ 3 helai
3. Air minuman sebotol
4. Kasut sukan yang baru
5. Daging lembu 5kilo
(bahagian peha sahaja)
6. Ayam hidup 5 ekor
(yang jantan sahaja)
7. Seekor harimau @ singa. Singa laut pun buleh sekiranya takde singa darat.

CARA MENYEDIAKANNYA
1. Mula-mula eksesais dulu @pun warm-up.Bila dah mula berpeluh amik tuala tadi dan lap peluh.Kemudian pakai plak kasut sukan tue tadi dan warm-up balik.Pastikan kasut sukan tersebut dalam keadaan baik,lebih-lebih lagi bahagian tapaknya berbunga.Setelah penat warm-up, minumlah air minuman seperti yang dinyatakan diatas.Kemuadian berehat sambil lap peluh dengan tuala.

2. Seterusnya amik daging lembu tue dan hiris menjadi sekeping-sekeping.Kalau buleh setiap keping mestilah sebesar pinggan makan.Sekiranya dapat potong sebesar talam lagi bagus.Kalau boleh sediakan daging tersebut dalam doblas @ lima blas keping.Di ingatkan,selepas dipotong,daging-daging tersebut jangan dibasuh.

3. Setelah tue amik plak ayam-ayam tadi tapi jangan plak korang sembelih tetapi cukup sekadar diikat sahaja kakinya supaya ayam-ayam tersebut tidak lari.Untuk mengelakkan ayam-ayam tue bising @ melilau macam nak terbang korang buleh gunakan beras mathi tu tadi gerenti diam selepas kekenyangan dan buleh la korang buat kerja yang seterusnya.

4. Setelah semuanya siap disediakan seperti yang dinyatakan,buleh la korang amik daging-daging yang telah dipotong tadi dan ayam-ayam tersebut dan beri kat harimau atau singa tue tadi dengan melontarkan daging-daging tersebut.Korang pun buleh campakkan ayam-ayam tue sekali.Sekiranya harimau @ singa tue masih tidak berminat,maknanya diaorang tue berminat kat korang la.Jadi tunggu apa lagi,korang pun dah warm-up dan berkasut sukan.Cabut laaa...haha! Tahniah kerana korang telah berjaya kerana berani.Itu la resepi untuk jadi BERANI.Sekian,tengkiu..

1 comments:

Love Lavendar said...

pu3 x puasa... :ejek ...